Googles modell for søkeordmarkedsføring - er det en e-revolusjon vi nå bør ta stilling til?
Vi opplever i år for første gang at norske annonsører bruker mer penger på internettreklame enn TV-reklame. Vi leser i aviser fra inn og utland at folk bruker mer og mer tid på internett - i noen aldersgrupper har internett passert TV i antall timer pr døgn. Det er hype-stemning rundt temaet internettannonsering - og det kommer stadig nye begreper og konsepter som henger seg på det som er etablert.
Det finnes mye informasjon om temaet, og det dukker stadig opp nye løsninger som skaper nye og interessante utfordinger for annonsørene,
Google er en sentral aktør i den forstand at 80% av alle personer i verden med internetttilgang er berørt av Googles tjenester.
Med Google Adword tilbys annonsører en kontaktmulighet med andre kvaliteter enn tradisjonell internettannonsering. Med Google AdSense tilbys webeiere et annonseinntektsprogram som gir både inntekter og tilpassede/relevante annonser. Alt sammen er pakket inn i meget enkle gjør-det- selv verktøy, det virker troverdig og inngangsbilletten og risikoen er lav.
Vi har sett på hva Googles annonsemodell inneholder og vurdert den opp mot tradisjonell annonsering. Etter at prosjektgruppen selv har gjennomført en AdWord kampanje, og inngått avtale om AdSense med Google har vi dannet oss en oppfatning av modellenes sterke og svake sider og om systemet fungerer så bra som det forespeiles annonsører og webeiere.
2 Comments:
I will not concur on it. I think precise post. Especially the designation attracted me to read the sound story.
By Anonym, at 16.1.10
Nice post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.
By Anonym, at 20.1.10
Legg inn en kommentar
<< Home